Omezuje prý kreativní kontrolu.
V minulosti se už mnohokrát ukázalo, že pokud filmové studio příliš "kecá" tvůrcům do práce, nedopadá to obvykle dobře. Ano, existuje pár výjimek, kdy angažovanost studia finální kvalitě projektu pomůže, ale těch není zrovna velké množství.
Obecně je obvykle lepší nechat režisérům poměrně velkou volnost, ale zdá se, že zrovna tohle Marvel nedělá. Alespoň to tak vypadá podle vyjádření novináře a znalce branže Chrise Lee. Podle něj má Marvel tu strategii, kdy záměrně najímá filmaře, kteří nejsou úplně kovaní v oblasti triků:
"Kde je Marvel systematický je to, že hledá režiséry na filmovém festivalu v Sundance, ty, kteří režírovali levné projekty, o kterých se hodně mluví a je v nich hodně srdce, originality a poprvé jim poskytne devítimístný rozpočet."
Podle Leea je cílem mít filmaře, kteří jsou talentovaní, ale současně v oblasti speciálních efektů nezkušení, což Marvelu umožní mít na projekty kreativní kontrolu.
A pokud se podíváte na jména některých režisérů, jako jsou například Ryan Coogler, Chloé Zhao nebo Destin Daniel Cretton, jsou to opravdu filmaři, kteří v minulosti nabídli zajímavé projekty, ale nešlo o epické blockbustery a marvelovky byly prvními podobnými filmy, na které dohlíželi.
Jestli je ovšem tato taktika Marvelu reálná, v posledních letech nepadá na úrodnou půdu a Marvel by ji asi měl změnit, pokud se chce v budoucnu vyhnout kritickým reakcím jako v případě nedávno ukončené čtvrté fáze Marvelovského filmového universa.
Zdroj: The Town with Matthew Belloni, Marvel Studios (úvodní fotografie)
0 komentářů:
Okomentovat